Bizar einde aan verblijf Melbourne - Reisverslag uit Box Hill, Australië van PeterJolanda - WaarBenJij.nu Bizar einde aan verblijf Melbourne - Reisverslag uit Box Hill, Australië van PeterJolanda - WaarBenJij.nu

Bizar einde aan verblijf Melbourne

01 Maart 2014 | Australië, Box Hill

Een bizar einde aan ons verblijf in Melbourne.....

Enkele dagen niets geschreven en ook geen foto’s voor onze volgers. We hebben een paar woelige dagen achter de rug.

Donderdagavond bij thuiskomst van onze Great Ocean Road trip, voelde Mark zich niet zo lekker. Eigenlijk de voorafgaande nacht al niet, maar heeft ons nog 400 kilometer gereden en veilig thuis gebracht. Zelfs nadat hij even rust had genomen was zijn gejaagde gevoel in zijn borstkas niet over. Ik suggereerde dat zijn bloeddruk misschien te hoog was. Hij had pijn in beide oksels. We namen de bloeddruk op en ik ‘als specialist’ vond 175 over 110 wel hoog en stelde voor om voor de nacht even naar de huisarts te gaan. Hij stribbelde tegen, zoals een echt familielid van ons hoort te doen, maar ging. De dokter verwees hem door naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje.

Hij bleek een hartinfarct te hebben en werd per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis in Box Hill. Daar werd hij meteen gedotterd en een stent gezet. Dit gaf echter niet het gewenste resultaat en men bracht hem met spoed naar een ander gespecialiseerd ziekenhuis. Er bleek meer aan de hand met zijn hart.
Morgen, zondag 2 maart, krijgt hij een open hart operatie i.p.v. samen met ons om 5 uur in de ochtend richting Sidney te rijden. Vandaag hebben we gelukkig nog goedendag kunnen zeggen en hem bedanken voor al zijn goede zorgen. Meer dan fantastisch was het de weken bij Mark en Peter.

Zo vreemd dat het zo moet eindigen. Mark staat er op dat wij onze reis vervolgen, er is de komende dagen niets dat we hier kunnen doen. Dus morgenvroeg (zondag) om 10.00 uur hebben we een binnenlandse vlucht geboekt naar Sidney en we komen daar om 11.30 uur aan. We gaan er samen nog een mooie week van maken.

Vanaf morgen of overmorgen weer gezellige verhalen op ons blog.

Sorry, het was even niets anders en we wensen onze gastheer alle succes voor de komende tijd, het zal niet makkelijk zijn voor hem om na deze operatie ‘rustig aan te doen’.

• 01 Maart 2014 - 16:32

Zr.Corneline:

Beste Jolanda en Peter,
    Wart triest om zo jullie laatste week in te gaan.
    Maar misschien een geluk dat jij,Jolanda, hebt doorgezet om naar de dokter te gaan en daardoor misschien het leven van je neef hebt gered. Ik hoop dat de operatie is gelukt en dat jullie er nog getuigen van mogen zijn zijn.
    Ondanka alles wens ik jullie nog een fijne vakantieweek.
    Wij zitten in de carnavalsfeesten. Tijdens de kinderoptocht begon het te regenen. Jammer voor al het werk dat er aan is besteed. Zo is het leven!!
    Heel hartelijk gegroet, Corneline.

• 02 Maart 2014 - 03:19

Anja En Frans:

Ik dacht nog even een mooi verslag van onze reporters te lezen maar het werd iets heel anders. Wat een omslag van jullie mooie reis. Hopelijk komt alles goed met Mark. Maak er samen nog een mooie laatste week van al zal dat wel met een dubbel gevoel zijn.
    Heel veel liefs, Anja en Frans.

• 02 Maart 2014 - 15:36

Pa En Ma Van Bragt:

Hoi Jolanda en Peter,
    Wat jammer dat jullie vakantie in Melbourne zo moest aflopen.
    We hopen dat het met Mark weer goed komt.
    Wij wensen jullie nog fijne dagen in Sidney, we volgen jullie wel op de blog!
    de carnavals optocht is net voorbij, ze treffen wel beter weer als de kinderen gisteren.
    Groetjes van pa en ma van Bragt.

• 04 Maart 2014 - 10:05

T&T:

Oeps ........ inderdaad bizar Jolanda & Peter.
    Wel kordaat gereageerd door jullie zeg, waardoor hij nu in goede handen is!
    Afgaand op de mooie plaatjes en het jullie kenmerkende optimisme zijn jullie weer volop aan het genieten in Sydney.

Fijne vakantie nog, warme groetjes Ton en Thea

• 04 Maart 2014 - 11:33

Helma:

Sterkte.........en geniet nog van jullie laatste week !!!Helma.