Dubai - eerste deel zit er op - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van PeterJolanda - WaarBenJij.nu Dubai - eerste deel zit er op - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van PeterJolanda - WaarBenJij.nu

Dubai - eerste deel zit er op

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag alweer de laatste dag in Dubai. Morgenvroeg vliegen we richting Australië, waar we zaterdagmorgen heel vroeg aankomen. Gisteren hebben we het 'nieuwste' gedeelte van Dubai gezien. Hier kon Peter voorzichtig afkicken, want een substantieel deel is hier nog bouwput, zowel civiel als bouwkundig. Maar wat staan er een hoop fantastische gebouwen. Burj Khalifa, het hoogste gebouw, Burj Al Arab, het hotel waar de goedkoopste kamer € 3750,00 per nacht kost. En het hele Dubai Marina Block waar wij verblijven in het Hilton Hotel, dat is hier zeg maar voor het gepeupel... Als ik straks in Australie en Nederland nog maar zelf de deur open kan doen. De hotels hebben hier een eigen strand. Het meest fantastische werk is toch wel palm eiland. Gewoon een eiland gemaakt in de zee in de vorm van een palmboom. Vandaag hebben we wat meer het 'oude' gedeelte verkend. Gold Souk en Spice Souk, je waant je echt in de oude oosterse wereld. De vele bootjes in Dubai Creek met van alles en nog wat, veel kruiden, maar ook elektronica. En als echte globetrotters durfden we gewoon weer met de metro richting onze wijk. De vele gesluierde dames fascineren me, ik zou willen weten wat er voor verhalen achter zitten, wanneer ze met hun langgejurkte heren in winkels als Prada de mooiste dingen uitzoeken. Hun zwarte gewaden met louis Vutton tasjes e.d. opgesmukt. En zelfs een randjes van Burberry als afwerking aan de sluiers. Morgen dus op weg naar Australië, een lange reis en iemand die ons ophaalt op het vliegveld in zo'n ver land, dat maakt het ook wel apart.

  • 13 Februari 2014 - 19:35

    Lotte:

    Geen plaatjes?? :P

  • 13 Februari 2014 - 22:01

    Lotte:

    Sorry, slecht gekeken, geopend op mijn telefoon. Je kunt deze site ook met Facebook koppelen ofzo volgens mij.
    Veel plezier nog! Wij werken hier nog wel een beetje door.

  • 14 Februari 2014 - 14:52

    Franjella:

    Zo zo dat klinkt goed, geniet ervan saampjes!
    Hele goeie Reis in Australië !!!
    Wij volgen jullie vanuit hier!!
    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 11808

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 09 Maart 2014

Australië - februari maart 2014

Landen bezocht: